🔴در میان خودروهای سدانی که در تقریبا در حدود قیمتی مشابهی هستند، دو خودروی کیا سراتو و آریزو5 توربو مشابهت‌های زیادی دارند. از همین رو، در این مقاله به نقاط قوت و ضعف هردو خودرو پرداختیم. یکی از خودروهایی که در میان تنوع وسیع خودروهای چینی البته متمایزتر از هموطنان خود جلوه می‌کند؛ خودروی چری آریزو5 TE یا همان آریزو5 توربو است. آریزو5 توربو 147 اسب بخار قدرت داشته و 210 نیوتن متر هم گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد، هرچند که گیربکس آن نیز قابلیت تعویض دستی را نیز دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر آریزو5 توربو حدودا 9.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است.
 

🔵 اما یکی دیگر از سدان‌های حاضر در بازار ایران که سابقا نیز به صورت وارداتی عرضه می‌شد، خودروی Kia Cerato است. در حالیکه نسل‌های جدید این خودرو هم اکنون در خیابان‌ها جولان می‌دهند باز هم خودروسازان داخلی همچون همیشه سراغ نسل‌های قدیمی رفته‌اند. سراتو اگر چه همچنان از طراحی هماهنگ برخوردار است اما گرد پیری بر چهره آن نشسته است؛ به علاوه که طبق گفته مشتریان، کیفیت آن در حد نمونه‌های وارداتی همین خودرو نیست.
🔴 سراتو در دو تیپ دستی و اتوماتیک عرضه میشود که ما بدلیل اتوماتیک بودن آریزو5 توربو تصمیم گرفتیم تا نسخه‌ی اتوماتیکِ سراتو را در این مقایسه بسنجیم. این خودرو از پیشرانه‌ی چهارسیلندر دولیتری استفاده می‌کند که قدرت 156 اسب بخاری و گشتاور 194 نیوتن متری دارد. اگرچه قدرت سراتو بیشتر از رقیب چینی است اما از نظر گشتاور در برابر این محصول چری کم می‌آورد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در سراتو اتوماتیک 10.5ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 190کیلومتر در ساعت است.

🔵در حالیکه مصرف سوخت کیا سراتو 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است، مصرف سوخت چری آریزو5 MT Luxury که از گیربکس دستی بهره می‌برد، با تنفس طبیعی 7.5 لیتر است ولی نسخه‌ی توربوی آن همان طور که می‌توان انتظار داشت، مصرف سوخت کمی بیشتری داشته و بین 8،5 تا 9 لیتر در هر صد کیلومتر است. البته باید در نظر داشته باشید که شتاب آریزو5 توربو حدود 35 درصد از آریزو5 MT بیشتر است.

🔴مطابق بخشنامه‌ی فروش صادره در دوم اردیبهشت 97، چری آریزو5 توربو حدود 94،900،000 تومان قیمت دارد. البته لازم به ذکر است که این خودروی قدرتمند پنج سال یا تا 150،000 کیلومتر گارانتی داشته و تا دو سال یا 6 نوبت سرویس رایگان دارد. اما کیا سراتو معادل 113 میلیون تومان (قیمت کارخانه) تا 117 میلیون تومان (بازار آزاد) قیمت دارد.

 🔵همچنین مطابق بخشنامه‌ی فروش صادره در دوم اردیبهشت 97، چری آریزو5 MT Luxury مدل 97 معادل 76،400،000 تومان قیمت دارد و پنج سال یا تا 150،000 کیلومتر نیز گارانتی دارد.

🔴آریزو 5 یک سدان متوسط در سری محصولات Arrizo چری و در میان آریزو 3 و آریزو  7 قرار دارد و به عنوان محصول استراتژیک چری ارائه شده است تا نشان دهنده خط‌مشی آینده این خودروساز موفق و بزرگ چینی باشد. نمای جلوی خودرو برگرفته از سبک جدید طراحی چری بوده که در طراحی شاسی بلند تیگو7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو در نمای جلوی دارای سبکی تهاجمی و اسپورت می‌باشد که نشان دهنده یک سدان اسپورتی است. در نمای جانبی خودرو دارای خطوطی ساده و متناسب می باشد و در نمای انتهایی نیز چهره‌ای لوکس و اسپورت به خودرو بخشیده است. نمای داخلی نیز بسیار کاربردی و در عین حال شکیل طراحی شده که آن را از بسیاری از خودروهای همرده خود بالاتر قرار می‌دهد.

 

✅«تکنولوژی جهانی، مثل هیچ‌کدام»

ارسال نظر